איך תיראה תעשיית האופנה בשנת 2030?
תעשיית האופנה, בהנעת התקדמות טכנולוגית מהירה, מאמצת מגוון מתמיד של מראות, סגנונות ומגמות חדשות.
תעשיית האופנה מגיעה לשיאים חדשים עם צפי לצמיחה שנתית של 9.36% עד 2027. ללא ספק, התקדמות טכנולוגית האיצה תהליך זה.
כתוצאה מכך, עסקים רבים מאמצים טכנולוגיה דיגיטלית ומיישרים את אסטרטגיות המכירות שלהם עם ציפיות הצרכנים הגוברות. לקוחות מחפשים חווית קניות מקוונת חלקה, למרות שחנויות פיזיות עדיין בעלות ערך.
בעוד צרכנים רבים עדיין מעדיפים לקנות באופן אישי, המסחר החברתי צבר פופולריות עצומה. עם זאת, נראה שהאספקה של חוויות אומניצ'אנל תהיה חשובה, שכן 73% מצרכני המסחר האלקטרוני מדווחים על שימוש בערוצים שונים במהלך מסע הלקוח שלהם.
לחצים נוספים על קמעונאים נובעים מצרכנות מודעת יותר, קיימות, חוסר נאמנות למותגים בקרב הקונים ודאגות לוגיסטיות סביב מקורות מוצרים וחומרים.
בעוד שניתוח שינויים אלו כדי לחזות את העתיד עשוי להיראות חסר טעם, אפשר לצפות שינויים בתעשיית האופנה ולהתאים את הפעולות בהתאם.
במאמר זה ננסה לענות על השאלה איך תראה תעשיית האופנה בשנת 2030 לחשוף את המגמות הגדולות ביותר באופנה על ידי לקוחות ויצרנים כאחד.
התנהגות צרכנים ומגמות
בשנים האחרונות הייתה צמיחה מסיבית במסחר האלקטרוני שהותירה אותנו עם גישה חדשה לקניות מקוונות. ניסיונות וירטואליים, פתרונות בוט אישיים ומסחר חברתי הפכו פופולריים ושינו את ציפיות הצרכנים.
כיום, לקוחות מצפים לחוויות מותאמות אישית ולתגמול על נאמנותם. על פי Accenture 48 אחוזים מהצרכנים מצפים לטיפול מיוחד על היותם לקוחות טובים. יתרה מכך, 33% מהלקוחות נוטשים מערכת יחסים עסקית בגלל חוסר בהתאמה אישית מספקת.
לצרכנים יש מידע רב יותר זמין והם חוקרים את המוצרים שהם רוצים לרכוש ביסודיות. הם משתמשים ברשתות החברתיות, בהמלצות משפיעים או עיון בביקורות.
54% מהמשתמשים חוקרים מוצרים ברשתות החברתיות.
בשנת 2021, כמעט 70% מהקונים המקוונים קראו לפחות ביקורת אחת של לקוח לפני ביצוע רכישה.
זה מראה עד כמה תעשיית האופנה כבר תלויה מאוד בכלים דיגיטליים. למעשה, אנו מאמינים כי השימוש בכלים דיגיטליים יהפוך לרחב ומתקדם יותר במהלך העשור הקרוב. טכנולוגיות חדשות יהיו קריטיות בתעשייה הן מנקודת המבט של קמעונאים והן של צרכנים.
מגמות בשנת 2030
התקדמות טכנולוגית והתנהגויות צרכנים משתנות צפויות לעצב את הדרך שבה עסקים פועלים ומתקשרים עם קהלי היעד שלהם. הנה כמה מגמות מפתח שצפויות לשלוט בעולם העסקים בשנת 2030:
התאמה אישית יתרה
התאמה אישית הפכה לעדיפות עבור צרכנים הדורשים חוויות מהירות, רב ערוציות המותאמות להעדפותיהם.
קמעונאים יכולים כעת לפרוס כלים וטכנולוגיות טובות יותר לעיבוד נתונים במהירות ולקבל תובנות בזמן אמת כיצד הלקוחות קונים. עם עסקים שאוספים יותר ויותר נתונים מפורטים על צרכנים, צרכיהם והתנהגויותיהם, חווית הקנייה יכולה להיות מותאמת יותר.
מותגים גדולים כגון אמזון, מיקרוסופט או גוגל הובילו את הדרך על ידי שילוב טכנולוגיית למידת מכונה כדי לספק חוויות קנייה מותאמות אישית יותר.
מסחר חברתי וקהילות כערוץ מכירות
שוק המסחר החברתי גדל במהירות. בין 2022 ל-2023 הוא גדל ביותר מ-300 מיליארד דולר וצפוי להגיע לכ-2.9 טריליון דולר עד 2026 ברחבי העולם לפי תובנות של Statista.
עם צמיחה עצומה כזו פלטפורמות שונות רוצות לקפוץ על ההזדמנות שמכירה מקוונת יכולה להביא. זה הוביל לכך שפלטפורמות מדיה חברתית מאמצות פתרונות מסחר אלקטרוני הנקראים כיום מסחר חברתי.
עוזרים אישיים
תחזיות של Insider Intelligence מראות שהוצאות הקמעונאות של הצרכנים באמצעות צ'אטבוטים יגיעו ל-142 מיליארד דולר עד 2024. בהשוואה ל-2.8 מיליארד דולר שנרשמו ב-2019, ניתן לראות שהמגמה גדלה באופן משמעותי ולא הולכת להפסיק.
עוזרי קניות אישיים מבוססי AI או רובוטים הם מערכות אינטיליגנטיות שנועדו לספק קונים עם חוויות מותאמות אישית ומותאמות, הן באינטרנט והן בחנויות פיזיות. פתרונות אלו ממלאים תפקיד חשוב בהנחיית לקוחות לאורך כל מסע הקניות שלהם, במטרה להגביר את מעורבות הלקוחות, לטפח נאמנות ולבסוף להניע מכירות.
דוגמא:
ניסיונות וירטואליים
ניסיונות וירטואליים הם דרך מצוינת לעודד לקוחות לעסוק במותג מבלי להזמין פריט פיזי. מגמה זו צפויה לצמוח בשיעור שנתי מורכב של 25.2% עד 2028 ולהגיע ל-15.43 מיליארד דולר.
חדרי הלבשה וירטואליים רבים פועלים באמצעות AR על ידי סריקת גוף האדם עם מצלמת רשת ליצירת מודל תלת-ממדי של 360 מעלות. ניסיונות וירטואליים יכולים גם להיות מופעלים על ידי בינה מלאכותית. AI משתמש באלגוריתמים ולמידת מכונה כדי לחשב את מידות הקונה וליצור מודל תלת-ממדי מלא. המודל משולב עם זיהוי תדר רדיו (RFID) שסורק את המוצרים שהקונה רוצה לנסות. לאחר מכן הטכנולוגיה משדרגת את המוצרים הסרוקים על גבי המודל התלת-ממדי.
דוגמא:
מראות חכמות
מראות חכמות הן טרנד אופנה נוסף בשנת 2030 במגמת עלייה. ענקי קמעונאות כמו H&M ורלף לורן הם בין החברות שכבר אימצו את החדשנות הזו.
מראות חכמות הן הרחבה של ניסיונות וירטואליים, המאפשרות ללקוחות לשנות מיד את התלבושת אחת לאחרת מבלי לעזוב את חדר ההלבשה. בדומה ל-VTOs, מראות חכמות משתמשות ב-RFID המסייע לזהות את המוצר הנבחר ולבסוף, להשלים רכישה.
בגדים חכמים עם טכנולוגיה לבישה
בגדים חכמים מתייחסים לבגדים ששופרו עם טכנולוגיה לספק תכונות נוספות. בגדים חכמים משתמשים בטקסטיל מתקדם עם מעגלים שזורים, מיישמים חיישנים או משתמשים בחומרה נוספת המספקת פונקציונליות חכמה.
אופנה דיגיטלית וחוויה פיגיטלית
אופנה דיגיטלית היא טרנד שהוא יחסית חדש אבל הוא מקבל תאוצה. הוא משתמש באווטרים וירטואליים ודגמים דיגיטליים כדי למכור בגדים ואביזרים. זה מאפשר ללקוחות לגלוש, לנסות ולרכוש פריטים באינטרנט מבלי לצאת מהבית.
שילוב של אלמנטים דיגיטליים בעיצוב אופנה מסורתי מתבטא גם בטרנד הנקרא פיגיטל אופנה. דוגמה לכך יכולה להיות זוג נעליים NFT שחיות על הבלוקצ'יין, אך ניתן גם לקנות זוג פיזי זהה באינטרנט.
צרכנות מודעת
טרנד נוסף לשנת 2030 שכבר מתחיל להופיע הוא אופנה בת קיימא. קיימות ודחייה כלפי מה שנקרא 'אופנה מהירה' הופכים לנפוצים יותר בקרב צרכנים.
העצמת הכללה: ייצוג גיוון ומידות
הכללה וגיוון הפכו לחשובים יותר ויותר בתעשיית האופנה, כאשר ייצוג מידות ונזילות מגדרית הופכים לגורמים מרכזיים.
סיכום
תעשיית האופנה עומדת לעבור שינויים מונעים על ידי טכנולוגיה וחדשנות. התקד
מות טכנולוגיות ימשיכו לעצב את התנהגות הצרכנים ואת הדרך שבה אופנה נצרכת. קניות מקוונות, מסחר נייד והשפעת המדיה החברתית יישארו בולטים, וטכנולוגיה תמשיך לספק נוחות וחוויות מותאמות אישית ללקוחות.
קיימות ונהגים אתיים יהפכו לקריטיים עוד יותר בתעשיית האופנה ככל שהצרכנים דורשים שקיפות ואחריות רבה יותר בייצור. מותגי אופנה עשויים לפנות לכיוון של חומרים ידידותיים לסביבה, מודלים מעגליים של אופנה ומקורות אתיים כדי לעמוד בציפיות אלו.
הרעיון של אופנה דיגיטלית יזכה לתשומת לב, עם אווטרים וירטואליים ודגמים דיגיטליים שיתפסו את מרכז הבמה. אופנה דיגיטלית תציע אפשרויות יצירתיות ללא הגבלה, שתאפשר למעצבים להתנסות בעיצובים מפוארים שאינם מוגבלים על ידי מגבלות פיזיות.
התאמה אישית והתאמה אישית יהפכו למגמה פופולרית, ככל שהצרכנים מחפשים חוויות ייחודיות ומותאמות אישית. מהמלצות מותאמות אישית לניסיונות וירטואליים, טכנולוגיה תאפשר למותגים לספק שירותים מותאמים אישית בכל נקודת מגע.
בנוסף, הכללה וגיוון יהיו בחזית תעשיית האופנה. מותגים יאמצו ייצוג מגוון, יפנו לסוגי גוף שונים ויקדמו הכללה באסטרטגיות השיווק והעיצוב שלהם.
באופן כללי, תעשיית האופנה בשנת 2030 תעוצב על ידי שילוב של התקדמות טכנולוגית וביקוש בשוק. על ידי הבנת ואימוץ מגמות אלו, מותגי אופנה יכולים לענות על הדרישות וההעדפות המשתנות של הצרכנים בעתיד.