שמי קרין מוסקונה יוספידיס ואני אמא ל-3 ילדים מוצלחים! הנה, אמרתי את זה… מוצלחים בעיני מי, תשאלו? נכון, זה תמיד עניין של הגדרה ובעיני המתבונן, אבל העובדות הן ששלושתם ילדים בעלי מוטיבציה פנימית וסקרנות שלא מפסיקה לבעור (ומדובר בגילאי 9, 12, 14 – לא טריויאלי…)

הם לרוב יבחרו ספר על פני מסך.

ולא, הם לא מנודים חברתית.

 ולא, אין חוק בבית נגד מסכים, זו בחירה עצמאית שלהם.

שלושתם מוקפים בחברים, פעילים בצופים ובמועצת תלמידים, עסוקים בשלל תחביבים, חוגים וכד׳.

הם אמיצים ומוכנים לנסות משהו חדש (הד"ר המשפחתי שלנו הוא סוס שכתב "אם יוצאים – מגיעים למקומות נפלאים!")

יש להם יכולת מופלאה ללמוד ולחקור לבד (תכנון הטיולים המשפחתיים למשל, באחריותם הבלעדית).

הם יצירתיים ויזמים ויודעים שהכל זה עניין של פרספקטיבה (משפט קבוע אצלנו סביב השולחן).

בעלי חוסן פנימי ויודעים איך לצמוח מכשלון (וכן, יש לי מלא דוגמאות לזה בהמשך. להיכשל זה כלי חשוב להצלחה!)

גמישים מחשבתית ומסוגלים להתמודד עם מציאות משתנה (מדובר בילדים שעברו 3 בתי ספר ב-7 שנים האחרונות, כולל בתי ספר בשיטות חינוך שונות מהמיינסטרים).

הם עצמאיים מאוד, לא מפונקים, עוזרים בבית, אחראים על הכלבה ומנהלים לבד לגמרי (עוד מכיתה א׳) את נושא השיעורים שלהם, מבחנים, מטלות ביה"ס וכד׳.

אני, מחרישה או גאה לומר (שוב – עניין של פרספקטיבה), שאין לי אפילו ססמא למשו"ב הבית ספרי ושיום הורים בשבילי זה החג הכי שמח בשנה 🙂

וגם – וזה באמת לא העיקר מבחינתי – שלושתם תלמידים מצטיינים (ממש!)

נשמע דמיוני? שחצני? לא אמיתי?

אצלנו בבית זו המציאות.

אז נכון – הם מוכשרים וחכמים, אפשר אפילו לומר שהטבע חנן אותם (חמסה, טפט טפו טפו), אבל זה לא רק זה! מדובר בשיטה של ממש, שיטה הורית שכל אחד יכול ליישם עם קצת מעוף, פתיחות מחשבתית והשקעה.

בכתבות הבאות ארחיב על כל אחת מהנקודות לעיל תוך כדי דוגמאות ממשיות מחיי היומיום שלנו בבית, ותוך מתן כלים פרקטיים לאיך אפשר לעשות את זה ולהגיע למיצוי הפוטנציאל של כל ילד וילדה.

ונתחיל – איך לא – במושג ״הצלחה״. איך מגדירים אותו, האם הוא נתון לפרשנות והאם זה אומר שחייבים להוציא 100 בכל מבחן. ועל כך בכתבה הבאה. הכותבת היא עו"ד קרין מוסקונה יוספידיס, היזמית והמנהלת של Spark Academy, התוכנית הרב תחומית למיומנויות העתיד לילדים.

רוצים לקבל מאיתנו הודעה על פוסטים חדשים בנושא חינוך והשראה?
הירשמו כאן: